Danica Patrick

Jazdecký estrogén verzus testosterón

Publikované 18.09.2016 11:58
Image Jazdecký estrogén verzus testosterón

Danica Patrick začala prenikať do sveta motoršportu už ako malé dievča.

BRATISLAVA (jnt) - V desiatich rokoch jej pomáhal jej otec a mentor s presadením sa v chlapčenskom svete motokár, kde sa jej darilo. Mala talent a aj dávku šťastia, lebo o jej príbeh stáli rôzni sponzori. Tí jej pomohli dostať sa až na svetovú úroveň a v dvanástich rokoch vyhrala svetový šampionát motokár. Ďalšie štyri roky prežila pretekaním v rôznych motokárových sériách, kým neprišla ponuka spoza oceánu, z Anglicka.

Odcestovala s veľkým sponzorským darom od Fordu a začala pretekať v sérii Formula Ford a Formula Vauxhall. V tomto období sa jej nedarilo, lebo nemala dobrú techniku ani najlepších mechanikov a Ford podozrieval jej tím z uprednosťňovania jej kolegov. A najväčší problém mal ešte len prísť. Okolo jej mena sa začínali objavovať poznámky, že medzi mužmi nemá miesto a že sa nemá šancu presadiť. Sama nedávno odkryla negatívnu skúsenosť s majiteľom tímu, ktorý v priebehu zimných testov vraj povedal: ,,Makajte! Najrýchlejšie z vás je toto skur… dievča”. Mladé dievča tento tlak ustálo, ale po sezóne, ktorú zakončila druhým miestom na Ford Festivale, sa vrátila domov do USA.

Návrat nebol jednoduchý. Ford sa k nej obrátil chrbtom, a aby mohla pretekať, musela zohnať sponzorov. V roku 2002 sa jej podaril návrat na americkú scénu v sérii Barber Dodge Pro a neskôr prestúpila do atraktívnejšej Toyota Atlantic Championship. V týchto nižších sériach získavala na popularite. Dosť často robila chyby, ale keďže do tímov prinášala veľké peniaze od sponzorov, tak nemala problém udržať si sedačku. No časom sa vyjazdila a v roku 2005 sa jej splnil cieľ. Prestupila do IndyCar série a ako štvrtá žena v histórii pretekala na Indianapolis 500.

Vo svojej relatívne dlhej kariére sa ale až do roku 2008 nikdy nepostavila na najvyšší stupienok. Raz skončila druhá, a raz tretia, no k prvenstvu jej chýbal vždy kúsok šťastia. Dočkala sa až na pretekoch v Japonsku, kde sa séria IndyCar objavila po dlhej dobe a stala sa vôbec prvou ženou, ktorá vyhrala v tejto sérii. Ďalší úspech dosiahla, keď skončila v roku 2009 celkovo tretia na najslávnejších pretekoch v USA - na Indy 500. Lenže jej úspechy často poznačili hlúpe jazdecké chyby, ktorými “nahrávala” svojim kritikom. V roku 2010 bola najčastejšie chybujúcim jazdcom štartového poľa a na jej plecia sa zniesla vlna kritiky. Ešte toho roku sa začala objavovať na pretekoch NASCAR. Toto prostredie je prišlo oveľa príjemnejšie než to, kde musela zvádzať súboje “koleso na koleso” s ostrieľanými veteránmi, ktorí jej nedarovali ani kúsok priestoru. V NASCAR je širšia konkurencia a vyrovnanejšia technika, lenže oveľa väčšie štartové pole. Jej úspechy sa v poslednom čase obmedzili skôr na prehliadkové móla a lukratívne kontrakty s módnymi značkami. Na trati sa jej prestalo dariť, ale nevzdáva sa a s jej Chevroletom SS bojuje v strede poľa.

Foto: danicapatrick.com/photos

0 reakcií

0 reakcií

Pridať komentáre môžu len prihlásení užívatelia.